Enkele post bekijken
  #8  
Oud 4th June 2010, 00:16
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Citaat:
Orgineel gepost door Joeri Op de Beeck
Misschien wel een beetje voorbarig he?


Kan zijn. Je ziet ook dat de gegevens die toen werden gezegd (pas na het gebeurd was) op 'radio één' niet volledig kloppen. Toen hadden ze het over 19 mensen en dat ze er al zeker van waren dat alle Belgen veilig waren. Terwijl ze 's avons pas echt nieuws hadden over de Belgen die toen aan boord waren. Dat van 19 mensen hebben ze snel recht gezet.

Het is een conflict waar je moeilijk objectief tegenover kunt staan. Of je het conflict Israël - Palestina kent en in welke versie je het kent, speelt hier (toch voor mij) mee.

Je moet weten dat ik dit conflict bekijk met het conflict Israël - Palestina in mijn achterhoofd, met een voorkeur voor 'Palestina' (=> vandaag Gaza). Israël heeft al zo veel gemene en oneerlijke praktijken op haar kerfstok dat het me niet zou verbazen dat zij niet in fout zijn gegaan (dus nogmaals: subjectieve mening). Dat iemand van de vredesactivisten is beginnen schieten komt van een Israëlische bron, dat mag je ook niet vergeten. Het verhaal dat in de buitenwereld komt, komt voornamelijk van Israël en is al gekleurd. Kan je dit nieuws in het algemeen objectief noemen?

Het nieuws geniet inderdaad weer volop van de sensatie. Maar langs de andere kant ben ik wel benieuwd. Dat iedereen hier zo heftig op reageert, kan misschien een keerpunt betekenen voor de macht van Israël. Tot hiertoe kon de wereld geen stappen ondernemen tegen Israël. Ik vraag mij af hoe Amerika en de VN zal reageren.
Met citaat antwoorden