Enkele post bekijken
Oud 31st May 2010, 13:24
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User

Israël valt hulpkonvooi aan

Op radio één hoorde ik vandaag om 12.10 het nieuws dat Israël negentien mensen heeft doodgeschoten. Deze mensen waren vredesactivisten uit allerlei landen die onderweg waren naar Gaza om de nodige hulp te bieden.

Het verhaal volgens de reporter van radio één is:
Het israëlisch leger is eerst aan boord gekropen voor via besprekingen het schip te stoppen. Wanneer een vredesactivist het wapen van een Israëliet afnam en ermee in het rond begon te schieten, opende de Israëlische marine het vuur. Dit onder het excuus: eigen bescherming.

De boten mochten kost wat kost niet Israël niet bereiken want het zouden wapenleveranciers kunnen zijn. Het zou de Hamas macht geven en terroristen mogen niet gesteund worden.

De regering heeft al gezegd dat het allemaal om een uit de hand gelopen vergissing gaat. Ze zeggen zelfs dat ze nu strenger moeten zijn voor de Palestijnen omdat die uit ongenoegen waarschijnlijk gewapende actie zullen ondernemen.
---
Wat een leugen! Als Israël altijd al genegeerd heeft wat de rest van de wereld probeerde in voordeel van de Palestijnen, waarom zou het dan nu braaf wachten? Ik kan niet geloven dat het Israëlisch leger, bewapend aan boord gaat voor rustig onderhandelen. Hun mening stond vast en volgens mij is het vuur geopend nog voor er een woord is gezegd. Hoe geloofwaardig is Israël nog? Volgens mij is het een duidelijke actie om het leven van de Palestijnen miserable te blijven houden. Het is ook een volgend excuus om hun strenge regime aan te houden.
Met citaat antwoorden