19th May 2010, 21:37
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het op zich geen slechte zaak dat er na 13 jaar een einde komt aan het Labour- bewind in Groot- Brittannië. Tony Blair heeft veel beloofd en weinig gerealiseerd (terwijl die steeds van de daken riep dat er nood was aan verandering op sociaal- economisch vlak -> de financiële toestand van het land verbeteren, een grotere werkgelegenheid creëren en de kloof tussen rijk- arm in Groot- Brittannië verkleinen), zijn opvolger Gordon Brown is hem daar gewoonweg in gevolgd. De pech die Labour daarenboven heeft is het feit dat het imago van "sterke man" Gordon Brown allesbehalve positief is. Vele Britten vinden hem een norse "bullebak", die weinig verwandschap heeft/toenadering zoekt met/tot de gewone burgers. De Britten hebben naar mijn gevoel hun kans gegrepen om een nieuwe, frisse wind gedurende de komende jaren in hun land toe te laten (David Cameron en zijn Conservatieven + de Liberaal- Democraten). Laat ons vooral hopen dat zij wel iets aan de niet al te rooskleurige positie van Groot- Bittannië kunnen doen. Zij verdienen allerminst een eerlijke kans, die Labour naar mijn mening al lang heeft verkwanseld.
|