Enkele post bekijken
  #6  
Oud 19th May 2010, 14:24
jasper.meeussen jasper.meeussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Massenhoven
Posts: 56
Er is volgens mij echt wel een probleem. De laatste tijd hoor je steeds meer en meer van deze zaken: buschauffeurs die worden aangevallen, leerkrachten die in elkaar worden geslagen, chiroleider aangevallen, ... Vaak gaat het om mensen die willen helpen bij problemen of ruzie. Het zou spijtig zijn als men nu iets heeft van "ik laat aan mij voorbijgaan, voor ik zelf klop krijg" Wanneer we hier aan toe zijn hebben we een nog groter problemen in onze maatschappij denk ik. Mensen moeten blijven tussenkomen en ingrijpen als ze bijvoorbeeld zien dat iemand wordt lastiggevallen. Men mag geen schrik hebben om zelf tussen te komen, want dan ben je ook schuldig!

Die chiroleider heeft dus zeker juist ingegrepen. Geweld moet strenger bestraft worden. Ook op fuiven en evenementen wordt je vaak geconfronteerd met zinloos geweld. Het lijkt inderdaad wel een trend geworden om wanneer je met iemand problemen hebt, of je kan het met woorden niet halen, van maar wat te beginnen kloppen. Bestraf dit gewoon wat strenger en het zal wel minderen?
Met citaat antwoorden