19th May 2010, 15:01
|
Registered User
|
|
|
|
Als ik van de Antwerpse burgemeester en politie was, zou ik me hier niet te veel van aantrekken. Zo'n initiatieven via facebook vinden in onze maatschappij eigenlijk maar weinig aanhang, zo bleek al uit het verleden (school skip day?). In Frankrijk en Spanje heeft dit blijkbaar meer effect. En dan nog. Als ik sebiet met vrienden op cafe ga en er drinkt iemand zich "lazarus" kan die ook onder een auto lopen of van een brug vallen. Of wat te denken van een fuif? Daar komen ook soms duizenden jongeren samen waarvan er een deel zich zat drinkt... Waarom zou dit dan meer overlast of misdaden uitlokken dan pakweg een fuif of voetbalwedstrijd?
Als dit evenement toch zou doorgaan, moet de politie daar uiteraard aanwezig zijn. Gewoon om het feit dat het om een evenement gaat waar veel volk verwacht wordt. Zoiets verbieden is volgens mij totaal zinloos. Waar ga je immers de grens trekken?
Je kan ook het positief bekijken: de jeugd komt nog eens samen buiten, dat klinkt op zich toch niet slecht... :-)
|