19th May 2010, 12:15
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Beerse
Posts: 25
|
|
Anoniem verbeteren heeft echt voordelen. Elke leerling wordt hierdoor even streng beoordeeld. Je moet maar denken aan je stagelessen. Er zijn leerlingen die het bont maken in je klas, maar dat is enkel een momentopname. Je geeft maar max. 2 weken les aan die leerlingen. Tijdens het verbeteren van de toetsen ben ik nooit eerst nagegaan wie die leerling was. Zo blijft de quotering gedurende de gehele verbetering gelijk. Dat vind ik persoonlijk het meest eerlijke wat je kan doen als leerkracht.
Ik vind dat de quotering wel anders mag liggen in de hogeschool of op universiteit. Je bent niet verplicht om naar de lessen te komen, maar ik vind wel dat de studenten die altijd aanwezig zijn een pluspunt verdienen. Zij doen echt moeite om te komen en de les te volgen. Er is nog wel een keerzijde van de medaille wanneer je niet of weinig aanwezig bent in de lessen. Hierdoor mis je veel informatie die de studenten wel te horen krijgen wanneer ze wel komen. Dus uiteindelijk is degene die wel naar de lessen komt altijd bevoordeeld.
Al vind ik wel dat er voor inzet ook een punt mag gegeven worden.
|