Enkele post bekijken
  #5  
Oud 19th May 2010, 08:48
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 65
Het zoveelste, voor ons ongebgrijpbare feit dat zeker en vast in dit geval een weerslag zal hebben op het maatschappelijke leven van deze vrouw.

Ik denk dat het een typisch feit is voor afrikaanse landen waar de vrouw nog steeds als minderwaardig wordt beschouwd. Ik denk dat het in onze regionen moeilijker is om zulke feiten te plegen. Al snel zal gesignaleerd worden dat de vrouw vermist is en er zou vervolgens een onderzoek starten.

Wat er met de vrouw gebeurd is, is verschrikkelijk. Ik kan het me ook niet voorstellen dat je 30 jaar vastgebonden in een stal tussen de geiten en de schapen moet doorbrengen. Het kan niet anders dat je dan mentaal gekraakt bent en dat je nooit nog een degelijk leven zal kunnen leiden. De vrouw is getekend voor haar leven.
De vraag is dan ook nog maar: Kan deze vrouw haar plaatsje nog wel vinden in deze maatschappij?

Anderzijds als je even in de plaats van de ouders stelt, is het denk ik niet makkelijk om te dragen dat je dochter tienermoeder is, voor sommigen althans. Al is dit natuurlijk geen manier om dat probleem op te lossen en moet de vader en de broer zwaar worden gestraft!
Met citaat antwoorden