Enkele post bekijken
Oud 18th May 2010, 22:47
Jeroen Sueten Jeroen Sueten is offline
Registered User

Wat een ontdekking! Terug naar af en alles komt goed! Maar heeft er ooit al eens iemand bij stilgestaan hoe we onze bevolking dan gaan voeden?

Als eerste veronderstel ik dat er ook geen rekening wordt gehouden met de hoeveelheid CO2 die land- en tuinbouw uit onze atmosfeer filteren. En dan met zo'n megalomane cijfers afkomen... Wie gelooft nu nog iets van die studies? Politiek gezien sexy studies, niet meer of niet minder in mijn ogen.

Weeral zie ik hier wijzen naar een schuldige maar geen realistische alternatieven bieden. Alsof kleinschalige landbouw ooit maar dan ook ooit onze voedselvoorraden kan leveren. We zitten nu al met een tekort aan voedsel... Laat staan over 50 jaar, laat staan als we dan nog ons rendement gaan terugschroeven. Als iedereen bereid is elke vierkante meter grond die hij heeft af te staan en in een megabuilding gaat wonen... Misschien hebben we dan (tijdelijk) genoeg landbouwoppervlak om terug traditioneel te gaan boeren... Zelf dan geloof ik hier niet in.

Ik begrijp zelf niet dat dit men studies durft te noemen. Iedereen ziet toch in dat je met 'kleinschalige' landbouw nooit de hele wereldbevolking kan voeden. Sorry, we zijn met te veel!
Met citaat antwoorden