Enkele post bekijken
  #2  
Oud 16th May 2010, 21:05
Britt Janssens Britt Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 67
Ik ga niet akkoord met de mening van Geert. Meningen verschillen nu eenmaal
Ik vind dat je de misbruiken van bisschoppen en pastoors die nu zo breed worden uitgesmeerd in de media niet mag gebruiken als excuus om te zeggen dat de Kerk slecht bezig is. Het is nu eenmaal mooi materiaal om een nieuwsuitzending of krant te vullen: pastoor/bisschop misbruikt kind. En het komt inderdaad vaak in het nieuws de laatste tijd. Maar er zijn veel minder priesters die kinderen misbruiken dan pakweg vaders die hun kinderen misbruiken.

Ook vind ik dat je de Kerk niet moet aanklagen voor deze misbruiken, maar gewoon de persoon in kwestie die deze serieuze misstap begaan heeft. De Kerk is niet verantwoordelijk voor de dingen die hun leden verkeerd doen, net zoals ik niet verantwoordelijk ben voor de fouten die mijn vrienden, mijn leerkrachten, de president van Amerika, ... maken. Ze mogen deze misbruiken natuurlijk niet toedekken met de mantel der liefde, net zoals ze mensen geen zwijgplicht mogen opleggen.

Ik praat deze misbruiken en de fouten die sommige bisschoppen gemaakt hebben door misbruiken te ontkennen natuurlijk niet goed. Deze dingen mogen absoluut niet gebeuren! Maar deze misbruiken komen, jammer genoeg, in alle lagen van de bevolking voor.

Daarom vind ik dus niet dat je het katholieke geloof moet laten links liggen omdat enkele geestelijken erg foute dingen doen. Deze mensen vormen jouw geloof niet, jij vormt zelf je geloof. Deze mensen beïnvloeden jouw band met God niet, die band maak je zelf.
Met citaat antwoorden