16th May 2010, 18:23
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
|
|
Ik denk dat dit ook zijn voor -en nadelen heeft. Net zoals Lindsey denk ik ook dat wanneer je een toets verbetert van een leerling en je weet dat deze leerling heel erg zijn best doet, hem automatisch dat half puntje extra wil geven. Maar in principe is dit dan weer niet correct. Wanneer dit fenomeen zich te vaak voordoet wil dit zeggen dat de leerling de richting niet aankan. We zullen allemaal wel eens geconfronteerd worden met een leerling die erg zijn best doet, maar die jammer genoeg 'the brains' niet heeft voor hetgene hij studeert. Is een leerkracht/docent dan bevoegd om hem/haar de hand boven het hoofd te houden? Ik weet het niet. Je moet soms ook aan de toekomst van je leerling denken. Als je hem/haar er steeds met de hakken over de sloot laat doorkomen, wat wordt er dan van deze leerling wanneer hij zijn job gaat uitoefenen? Want dan wordt verwacht dat hij zijn job kan... Langs de andere kant kan veel te maken hebben met faalangst waardoor je misschien ook veel domme puntjes verliest die van belang kunnen zijn...
Als tweede had ik er totaal geen idee van dat allochtone jongeren gediscrimineerd werden in hun cijfers Heb je als leraar net niet de voorbeeldfunctie om te zeggen dat iedereen gelijk is?!
|