16th May 2010, 12:48
|
Registered User
|
|
|
|
Moslims gaan betogen - "Verbod nikab is naaktheid tegenover Allah"
14/05 Het verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kledij zoals de nikab en de boerka is bij een aantal moslims niet in goede aarde gevallen. Op 22 mei trekken ze in Brussel de straat op om te betogen tegen het verbod.
"De democratie heeft weer gefaald en dit zullen we dan ook de 22ste beklemtonen, onze slogan is kort, bondig en krachtig: De moslimgemeenschap is 1 gemeenschap, hun eer is 1, hun land is 1, hun strijd is 1...", aldus Muslim Rise.
"Zoals jullie allemaal weten heeft het ongeloof weer van zich laten horen. Ze hebben na de hijaabverbod op scholen een stap verder gedaan en nu de niqaab verboden op straat", klinkt het op de website muslimrise.webs.com.
Hitler en Stalin
"Wat is de volgende stap? Heeft er ooit iemand bij stilgestaan bij het feit dat er één aanval na de andere gebeurt zonder enige (of zwakke) reactie van de moslims? Hitler heeft niet meteen mensen in concentratiekampen gestoken, hij begon geleidelijk aan met kleding enz. Zijn wij dan zo naïef en blind om niet te zien dat de soortgenoten van Hitler, Mussolini en Stalin weer van zich laten horen?"
"Gun de volgende generaties dan een leven met kleding, eer en hijaab/niqaab i.p.v. naaktheid en ongehoorzaamheid aan Allah! De moslima is een juweel die beschermd word (sic) en geen lustobject", besluit de organisatie.
bron: HLN
Meer informatie over het boerka- en nikabverbod vindt U op de expertenpagina van John De Wit.
Mijn mening:
Ik ben van mening dat iedereen het recht om te betogen. Maar ik begrijp niet dan men onze regering, die het verbod heeft bekrachtigd, begint te vergelijken met Hitler en Stalin. Ik zelf ben voor het verbod, niet omdat het religieus gelinkt is, (waar ik ten sterkste aan twijfel er staat namelijk nergens letterlijk in de Koran dat de vrouw zich volledig moet bedekken) maar wel omdat je iemands identiteit altijd moet kunnen zien.
|