Enkele post bekijken
Oud 15th May 2010, 21:58
Charlot Michiels Charlot Michiels is offline
Registered User

Heel wat misdadigers gaan vrijuit omdat de politie, het parket of nog andere gerechtelijke diensten bepaalde regels niet gerespecteerd hebben. Zo is een boer uit het West-Vlaamse Zandvoorde, die de grootste cannabisplantage ooit in ons land uitbaatte, door de kamer van inbeschuldigingstelling van Gent opnieuw vrijgelaten door procedurefouten (24 juni 2009). Het bevel tot huiszoeking zou niet in het dossier hebben gestoken. Dit vind ik een belachelijke reden om iemand vrij te laten. Ik vind het zelfs een schande voor België dat zoiets onrechtvaardig gebeurd .

Bijgevolg vraag ik mij af of het wel rechtvaardig is om verdachten onbestraft vrij te laten omdat men enkele regels overtreden heeft . De fout die de misdadigers hebben gepleegd weegt naar mijn mening veel zwaarder dan de fout van de gerechtelijke diensten. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat de veroordeelde zijn straf moet uitvoeren ook al heeft men de bewijzen voor zijn veroordeling niet volgens de regels verkregen. Anderzijds begrijp ik ook dat ook criminelen rechten hebben in dit land en dat deze moeten gerespecteerd worden. Ik hoop dat we in de toekomst een oplossing kunnen vinden voor deze moeilijke kwestie zodat het probleem van procedurefouten zich niet langer voordoet.
Met citaat antwoorden