15th May 2010, 19:17
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Olen
Posts: 57
|
|
Op het niveau van een hogeschool zou dit een goede oplossing zijn. Zo krijgt men minder snel de kans om een leerling die je niet zo goed ligt te buizen. In tegenstelling is het inderdaad zo dat de afstand tussen leerling en leerkracht enkel groter wordt, wat in mijn ogen niet zo positief is. Ik denk dat we er nog altijd moeten van uitgaan dat een leerkracht het beste voor heeft met zijn leerlingen (dat wordt ons toch altijd verteld) en dat hij objectief moet blijven in zijn quotering op testen. Ik kan aannemen dat leerkrachten "lievelingetjes" kunnen hebben maar als ze dit laten doorschijnen via hun punten dan is er een probleem met de leerkracht en zou dit probleem moeten aangepakt worden en niet zomaar omzeild worden door een anonieme verbetering in te voeren. Op het einde van de dag blijft de discriminatie, enkel zijn de punten voor sommigen nu beter.
|