13th May 2010, 19:01
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben tegen dit idee van ‘Geo-engineering’. Ik vind dit project erg gevaarlijk omdat men de mogelijke gevolgen van dit systeem niet kent. Daarnaast betekent minder zonlicht een groot gevaar voor heel wat plant- en diersoorten. Net zoals de milieuverenigingen vind ik voorkomen beter dan genezen. Bill Gates zou beter wat meer geld investeren in projecten die de preventie van de opwarming van de aarde promoot. Veel meer mensen moeten volgens mijn mening letten op de schade die ze de aarde aanrichten met wat ze doen of net niet doen.
Ik vraag me ook af hoe Bill Gates de energie voor deze schepen zoekt te produceren? Zal hij dit milieuvriendelijk kunnen/willen doen? Of gaan we de aarde te redden door nog wat extra broeikasgassen uit te stoten? Geld zou alvast geen probleem mogen zijn, aangezien Bill Gates respectievelijk 53 miljard dollar (= 42 miljard euro) in zijn portefeuille heeft zitten. De wereld redden zou volgens deze cijfers dus goedkoper zijn dan Griekse staatsschuld te betalen (110 miljard euro) of de euro te redden (750 miljard euro). Als het allemaal zo gemakkelijk zou zijn om de aarde te redden was de keuze al snel gemaakt, maar zo zit het dus niet.
|