Enkele post bekijken
Oud 13th May 2010, 13:01
Charlot Michiels Charlot Michiels is offline
Registered User

Voor het geld moet je geen leerkracht worden, daar was ik al van op de hoogte. Ik verschiet wel van de hoeveelheid arbeiders en bedienden die meer dan een leerkracht verdienen maar die niet hebben moeten verder studeren voor hun beroep. Zo verdienen buschauffeurs, vrachtwagenchauffeurs, dakwerkers, … heel wat meer dan de leerkracht godsdienst. Ik vind dat Wim dan ook gelijk heeft dat we als leerkracht wat weinig verdienen voor de drie jaar dat we hebben moeten verder studeren.

Toen ik in de krant las over de ontslagen Brugse bisschop Roger Vangheluwe die niet langer zijn wedde van 3.500 tot 4.000 euro netto per maand krijgt schrok ik enorm. Ik vind dit een ontstellend hoog bedrag voor iemand die zich niet moet bekommeren om zijn kinderen, geen huis moet afbetalen, … . Eerlijk gezegd ben ik blij met mijn toekomstig beroep een zou ik voor geen geld in de wereld, als dit mogelijk zou zijn als vrouw, bisschop willen worden. Het is me ook opgevallen dat mensen die geïnterviewd zijn de Jobat niet van werk zouden veranderen voor een hoger loon, dit vind ik erg positief .
Met citaat antwoorden