Enkele post bekijken
Oud 12th May 2010, 22:01
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User

Meisjes slachtoffer van misbruik door lesbische nonnen

Meisjes slachtoffer van misbruik door lesbische nonnen

12 mei 2010, 06:12

"In de meisjesinternaten zaten vroeger nogal wat lesbische nonnen die geen kans lieten passeren om hun lusten te botvieren op meisjes", zegt Gerda (64), een slachtoffer van misbruik door een kloosterzuster. Bij de commissie die pedofilie in de kerk onderzoekt, zijn nog geen klachten tegen nonnen binnengelopen. Wellicht ligt de drempel bij vrouwen nog iets hoger.

Bij Tele-Onhaal hebben wel al vrouwen gebeld die als kind zijn misbruikt door kloosterzusters. "Ongeveer 5 procent van de 350 oproepen over seksueel geweld door geestelijken gaat over nonnen die meisjes misbruikt hebben. Meestal in internaten. Het valt op dat deze slachtoffers het vaak nog moeilijker hebben dan mannen omdat ze vaak zelfs niet worden geloofd", zegt Kathleen Goovaerts van Tele-Onthaal.

Gerda zat als kind en als tiener op een strenge kostschool in de provincie Antwerpen. "Ik dien geen klacht in bij de commissie omdat ik geen zin heb in een verhoor. Ik heb die zaken een plaats kunnen geven. Maar vergeten zal ik het nooit. Met mijn getuigenis wil ik andere slachtoffers tonen dat ze zeker geen alleenstaand geval zijn. Ik wil anoniem blijven omdat ik me nog altijd schaam. Ik vind dat iedereen mag weten dat niet enkel priesters en bisschoppen zich schuldig hebben gemaakt aan misbruik, maar ook kloosterzusters."

Thierry Goeman

Bron: http://www.zita.be/nieuws/binnenlan...che-nonnen.html

Mijn mening:
Wat is er toch aan de hand met de geestelijken? Misschien dat ze beter het celibaat kunnen afschaffen. Ik denk als dat weg is, dat er niet zoveel kinderen misbruikt werden/zouden worden. Als een geestelijke zoiets doet met jou, tegen wie moet je dat zeggen? Zouden je ouders je geloven moest je zoiets zeggen? Zou je al naar je ouders durven gaan? Ik denk dat ik dat niet zou durven. Ik zou denken dat het mijn eigen schuld was, ook al weet ik dat het niet waar is. Naar de politie gaan? Misschien dat ik dat wel zou doen, maar stel je voor dat ze me zouden uitlachen?
Het is bewezen. In deze wereld kan je niemand meer vertrouwen!
Met citaat antwoorden