8th May 2010, 14:59
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind deze resultaten zeer confronterend. Ik vraag mij eigenlijk af wat de concrete maatregelen zijn die dan genomen worden? Voor spijbelaars weet ik welke consequenties er voor hen volgen, maar kinderen die gewoon niet ingeschreven zijn daar weet ik eigenlijk het fijne niet van gezien zij niet schoolgebonden zijn en de maatregelen dus ook niet schoolgebonden genomen kunnen worden. Ik vind het overigens niet kunnen dat de procureur zich maar met 1/5de van die zaken wil / kan bezighouden. Onderwijs zou de prioriteit moeten zijn, maar blijkbaar wordt dit vaak naar achter geschoven, wat ik niet vind kunnen. De leerlingen die niet ingeschreven zijn komen volgens mij hoogstwaarschijnlijk uit een milieu waar school gaan niet zo nauw wordt genomen of waar ze gewoon niet goed weten hoe en waar in te schrijven. Daarom vind ik dat er voor zulke ouders meer transparantere informatie zou moeten komen, desnoods moet de overheid bij al deze 613 gevallen aan de deur gaan kloppen en hen zo uit de nood helpen. Er zullen waarschijnlijk wel gevallen zijn waar er sprake is van slechte wil, maar ik denk dat deze meer uitzondering zijn dan de regel. Ook ben ik het er mee eens dat schoolmoeheid kan verholpen worden door 'toffe' leerkrachten die hun job serieus nemen en de betrokkenheid en het welbevinden van de leerlingen willen optimaliseren.
|