Enkele post bekijken
  #4  
Oud 6th May 2010, 14:11
DieterVerheyen DieterVerheyen is offline
So a Toridé
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 44
Citaat:
Orgineel gepost door Alexandra
Mening: Ik ben niet tegen het voorstel van Altero Matteoli want uit studies blijkt misschien wel dat er minder slachtoffers vallen als we trager rijden maar in Duitsland waar er geen snelheidslimiet is, vallen er veel minder verkeersslachtoffers dan in België of in Italië. Ik vind wel dat je 150 km/h zeker niet op elke snelweg kan toelaten en zeker omdat sommige wegen daar ook totaal niet geschikt voor zijn. Ik denk wel dat hij deze maatregel nog verder moet uitwerken want wat is voor hem een grote auto? De meeste auto’s tegenwoordig halen wel 150km/h maar of dit wel veilig en verantwoordt is, weet ik niet. Dit zou ook mogelijke ongevallen met zich mee kunnen brengen doordat sommige auto’s niet meer tijdig kunnen stoppen. Ik ben ook van mening dat men op sommige autosnelwegen in België sneller zou mogen rijden dan 120km/h maar dan moet er wel rekening worden gehouden met enkele belangrijke zaken.


Vergeet niet dat in Duitsland de snelwegen aangelegd worden om harder te rijden. In België en elders in de wereld is dat niet het geval. Daar wordt geen rekening gehouden met de hellingsgraad van het wegdek in een bocht, de materialen die gebruikt worden om de weg aan te leggen enz.
Onlangs kregen we in het nieuws nog te horen dat veel ongevallen te wijten zijn aan onze slecht onderhouden wegen. De regering heeft namelijk te weinig financiële middelen ter beschikking gesteld, de laatste jaren. De E313 is daar een mooi voorbeeld van!
Met citaat antwoorden