5th May 2010, 21:12
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door liesanne.adriaenssens
Als je kan reizen naar de toekomst maar niet naar het verleden, hoe gaat men dan de onderzoekers die ze naar de toekomst sturen terugbrengen? Want voor de tijdsreizigers verandert op dat moment het heden in het verleden. Dat zou betekenen dat die mensen daar vastzitten, de informatie niet tot bij ons geraakt en heel dit experiment nutteloos is (nutteloos in de mate van informatie verzamelen).
|
Ik ben geen fysicus, maar ik denk dat je daar gelijk in hebt. Terugkeren zal er niet bij zijn. Eigenlijk moet je het ook niet echt zien als tijdreizen, maar het versneld ervaren van de tijd voor de mensen die tegen lichtsnelheid vliegen. De tijd vliegt letterlijk voorbij, terwijl hij voor de thuisblijvers even traag blijft kruipen.
Als je hard werkt, gaat de tijd tenslotte ook sneller hé
Ik vind dit wel een vreemd principe. Ik krijg er mijn hoofd echt niet rond. Ik geloof wel dat Hawking gelijk heeft, maar vreemd is het wel.
Net zoals klokken die trager tikken onder invloed van de zwaartekracht.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|