5th May 2010, 20:40
|
Registered User
|
|
|
|
Als je kan reizen naar de toekomst maar niet naar het verleden, hoe gaat men dan de onderzoekers die ze naar de toekomst sturen terugbrengen? Want voor de tijdsreizigers verandert op dat moment het heden in het verleden. Dat zou betekenen dat die mensen daar vastzitten, de informatie niet tot bij ons geraakt en heel dit experiment nutteloos is (nutteloos in de mate van informatie verzamelen).
Wat zouden we eigenlijk in de toekomst gaan zoeken? Kijken waar het daar fout loopt om nu al maatregelen te nemen?
Ik vind het een slecht idee. Ik heb een zeer pessimistische visie als het gaat over op andere planeten gaan wonen of verder in de toekomst reizen. Waarom zouden beginnen knoeien met andere levensvormen, plaatsen of toekomstige levensvormen? Zeker qua milieu moet dit voorstel overdacht worden.
Soms zou ik wel willen weten wat er in de toekomst ligt, maar ik denk dat vele niet realiseren dat dat vaak teleurstellender is dan optimistisch. We bedenken allemaal hoe we ons leven zouden willen. Doordat we ons dagelijks moeten aanpassen, veranderen deze toekomstbeelden waardoor we voorbereid zijn op een andere toekomst. Om ineens te zien dat je leven nooit zal worden zoals je gedroomd of ervoor gewerkt had, lijkt me hard.
|