Enkele post bekijken
Oud 5th May 2010, 19:39
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User

Verkiezingen nu zeker op 13 juni

BRUSSEL - De Kamer keurt donderdag de lijst met voor herziening vatbare grondwetsartikelen goed. Dat betekent dat het parlement automatisch wordt ontbonden en dat er binnen de 40 dagen verkiezingen komen. En dat er dus verkiezingen zijn op 13 juni.

De Kamer hield woensdag uitzonderlijk een extra plenaire zitting om de laatste zaken af te handelen. Bij aanvang vroeg premier Yves Leterme (CD&V) om ook de lijst met voor herziening vatbare grondwetsartikelen toe te voegen aan de agenda van de plenaire zitting van donderdag. Die lijst is nodig om in de volgende legislatuur een uitgebreide staatshervorming mogelijk te maken.

De regering keurde de lijst dinsdag goed. In de bevoegde Kamercommissie herhaalden de Franstaligen dat ze bereid zijn over een staatshervorming aan de tafel te zitten. Als ook de Kamer donderdag de lijst goedkeurt, en daarover is geen discussie meer, dan wordt het parlement automatisch ontbonden en moeten er binnen de veertig dagen verkiezingen worden georganiseerd.

Dat betekent dat het nu zeker is dat de verkiezingen op zondag 13 juni zullen doorgaan. Hilde Vautmans, fractieleidster voor Open VLD, bevestigde dat gisteren in de wandelgangen.

bron: destandaard.be

Ik zal zeker gaan stemmen. Ondanks al de oproepen om niet meer te gaan stemmen omdat de partijen hun beloftes niet houden, er niets van kunnen, ... hecht ik nog steeds belang aan mijn stem. Als je bedenkt hoe we gestreden hebben voor dit recht/plicht.
Het is op een zondag, het is tijdens de examens, de tegenstanders hebben ook een punt maar ik zal er zonder gezeur voor uit mijn bed komen. Ik zal stemmen op een partij waar ik nog steeds in geloof. Het is gewoon een moeilijk onderwerp en het is niet omdat een bepaalde partij de meeste stemmen krijgt, dat deze in zijn eentje BHV kan splitsen. Men werkt hier samen. Dat zorgt nu voor moeilijkheden. Maar is het eigenlijk geen mooie eigenschap?!
Met citaat antwoorden