Enkele post bekijken
Oud 4th May 2010, 17:10
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Charlotte Wellens
Kan je dit misschien eventjes verder uitleggen, want ik begrijp niet goed wat je hier nu juist mee bedoelt... M.a.w. zijn het enkel de pedofielen die volgens jou met deze 'ziekte' worden geboren of wordt iedereen ermee geboren?

Pedofilie kan in zekere mate zelfs evolutionair verklaard worden. Zie volgende blog van Mark Nelissen (Quote blog: Mark Nelissen is professor Gedragsbiologie aan de universiteiten van Antwerpen en Hasselt. Hij schreef enkele boeken over ons gedrag: De bril van Darwin, Waarom we willen wat we willen en De brein machine.) over de populariteit van jonge hoertjes.
http://breinlogs.scilogs.be//index....eId=68&blogId=4
Ik heb ooit een gelijkaardig artikel gelezen waarin uitgelegd werd dat ook de huidige tendens om schaamhaar af te scheren op deze manier verklaard kon worden.

Voor de rest denk ik dat je (en de auteur van het artikel in de eerste post) wel gelijk hebt. Het celibaat lijkt me van geen enkel nut en wél een bron van frustratie voor jonge (en oudere) priesters.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden