Enkele post bekijken
Oud 4th May 2010, 09:16
Lindsey Theys Lindsey Theys is offline
Registered User

Eigen mening:
Dit is een leuk initiatief en ik ben blij dat er veel jongeren op dit aanbod in zijn gegaan. Toen ik de eerste regels van het artikel las twijfelde ik eraan of er effectief jongeren naar dit kantoor zouden toestappen. Ik denk dat vele jongeren zich schamen om hier naar toe te komen. Zeker als het gebouw goed zichtbaar is, gaan jongeren twijfelen om binnen te stappen. Er zou maar eens iemand hun kunnen herkennen.

De reden waarom men dit kantoor heef opgericht, vind ik een zeer goed. Er sterven inderdaad veel jongeren omdat ze depressief zijn en geen bijstand kunnen betalen. Vaak heeft de thuissituatie hier iets mee te maken, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. De verhalen die gebruikt worden in deze blog, gaan mensen er misschien toe aan zetten om deze stap te zetten. Het zijn voorbeelden die in vele gezinnen voorkomen, maar vaak denken ouders en jongeren dat het probleem zich vanzelf zal oplossen. Jammer genoeg is dit niet altijd het geval.

Verder hoop ik dat dit artikel ook andere psychiaters aanzet om dit project te steunen, want als ze nu al volgeboekt zijn tot augustus kunnen ze alle hulp gebruiken. Misschien dat dit project ook de prijs doet verlagen bij psychiaters, maar dit zullen we moeten afwachten.
Met citaat antwoorden