![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
2nd May 2010, 23:26
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Eva Thijs
Pedofilie is een ziekte. Volgens mij word je er ook mee geboren maar is het de kunst om deze gevoelens te onderdrukken.
|
Kan je dit misschien eventjes verder uitleggen, want ik begrijp niet goed wat je hier nu juist mee bedoelt... M.a.w. zijn het enkel de pedofielen die volgens jou met deze 'ziekte' worden geboren of wordt iedereen ermee geboren? En hoe zit het dan volgens jou met al die andere 'ziektes' (zoals bijvoorbeeld een verkrachter die niet zonder het gevoel van macht kan, een pyromaan die constant branden wil stichten om zich goed te voelen, een kleptomaan die dingen steelt om aandacht te krijgen,...)? Word je daar dan ook mee geboren? Pedofilie als een ziekte afdoen is redelijk naïef, niet?
Hoe dan ook, ik kan best begrijpen dat het celibaat na een tijdje erg zwaar kan wegen op het libido een gezonde man en dan zijn jonge, onschuldige kinderen een gemakkelijk slachtoffer. Bij sommige priesters zal het dus waarschijnlijk wel helpen als het celibaat afgeschaft wordt. Maar je mag ook niet vergeten dat het niet enkel priesters zijn die jonge, onschuldige kinderen misbruiken. Er zijn voorbeelden genoeg van mannen voor wie de celibataire regels niet van toepassing zijn en toch nog de drang hebben om kinderen te misbruiken.
Kortom, dat het celibaat een versterkende factor is bij kindermisbruik door priesters, lijkt mij dus de meest plausibele verklaring die ik hierrond kan bedenken.
|