Enkele post bekijken
  #2  
Oud 2nd May 2010, 16:39
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Dit gaat te ver

Het nadeel dat de Britse vrouw ondervonden heeft ten opzichte van een Belgische vrouw is dat een werkloze vrouw hier recht heeft op een werkloosheidsvergoeding. Als je het zo bekijkt, hoef je in België niet te werken. Je hebt altijd recht op een loon of uitkering. Nu, uit het leven te stappen omdat je geen werk vindt, vind ik er persoonlijk ‘over’ gaan.

Het helpt mij weliswaar om de situatie te begrijpen als de vrouw misschien schulden had aangegaan, waardoor het noodzakelijk was dat ze een job had.

Omdat ze nog maar 21 jaar was, lijkt dit mij echter onwaarschijnlijk. Een andere reden waardoor ik de situatie van de vrouw beter kan begrijpen, is het afwijzende karakter van die sollicitaties. Als je voor 200 jobs wordt afgewezen, kan het zijn dat je jezelf ‘niets’ voelt. Je bent voor niets goed genoeg. Dit kan enorm hard op het zelfvertrouwen werken waarop dit dan weer kan leiden tot depressieve toestanden. ‘However’ vind ik uit het leven stappen omdat je niet aan een job geraakt, te ver gaan.

Er bestaan verschillende instanties om te helpen in situaties waarin de vrouw zich bevond.
Met citaat antwoorden