Enkele post bekijken
  #9  
Oud 2nd May 2010, 00:27
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Ik ga toch ook akkoord met Joerie hoor. Sorry Wim, maar ik denk dat je het een beetje te pessimistisch ziet. Oké, alcohol moet zeker geen dagelijkse gewoonte worden van 11-jarigen, maar een glaasje kan toch geen kwaad? Ik vind dat je hier nogal in op gaat. Misschien ben je uit principe tegen alcohol, en dan is dat je volste recht en vind ik dat knap, maar je kan niet ontkennen dat velen (lees: bijna iedereen) op zeer vroege leeftijd al geconfronteerd wordt met alcohol en waarom zou men dan op een speciale gelegenheid eens niet mogen meeproeven van dit "volwassenenritueel" ? Ik snap je bezorgdheid, maar volgens mij komt het overgrote deel van de mensen die op 11 jaar wel eens iets alcoholisch dronken nog wel goed terecht hoor.

Ik weet natuurlijk niet of je nu echt zo iets dacht of dat het misschien gewoon zo overkwam, maar volgens mij denk je hier nogal zwart-wit in. Een glas bier betekent geen schande, ook niet op 11 jaar. Echter is natuurlijk wel de kwantiteit van belang.

Een 11 jarige (6e leerjaar!) moet niet iedere week een glas bier achterover gieten, dat lijkt me ook een beetje te veel van het goede. Wel denk ik dat heel het idee van de hersencellen hier de minst belangrijke reden voor. Te veel alcohol heeft ook gevolgen op andere vlakken dan alleen maar de hersencellen.

Volgens mij zijn er veel slechtere wegen die een 11-jarige kan inslaan dan het drinken van "eens een glaasje alcohol" .
Met citaat antwoorden