Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th April 2010, 11:14
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Eerste gsm nog voor kind negen wordt

Nog geen 9 jaar zijn en al een GSM krijgen van je ouders vind ik er eerlijk gezegd overbodig. Al begrijp ik wel dat je in sommige gevallen wel effectief een GSM nuttig kunt gebruiken, ook op zulke jonge leeftijd. Maar in de meeste gevallen vind ik dat kinderen geen GSM nodig hebben. De laatste tijd hoor je toch steeds meer dat de stralingen niet zo gezond zijn. Onnodige blootstelling aan GSM-stralen zijn dus zeker niet nodig.
Wanneer kinderen naar het middelbaar gaan, moeten ze vaak een eindje rijden met de fiets of met de bus, dan begrijp ik wel dat ze een GSM krijgen of kopen, dan kunnen ze hun ouders verwittigen wanneer er iets gebeurd is. Maar de meeste kinderen uit de lagere school gaan naar school in hun eigen dorp of stad, vlakbij huis.
Dat de kinderen meegaan in de maatschappij en met de media vind ik eerlijk gezegd maar een uitvlucht voor het bezitten van een GSM op zulke jonge leeftijd. Een kind heeft het recht om kind te zijn, ze hebben het recht om buiten te kunnen spelen en ze moeten zich niet voortdurend zorgen maken over bereikbaar zijn.
Met citaat antwoorden