28th April 2010, 09:18
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Ivan.Verwerft
Beetje vreemd om er rotsvast van overtuigd te zijn dat er nog intelligent buitenaards leven is maar dan tegelijkertijd niet willen aanvaarden dat deze wel eens groen zouden kunnen zijn met 2 benen en 2 armen... Omdat we het zo in de films voorgeschoteld krijgen, is het fout?
|
Al het leven op aarde is ontstaan en geëvolueerd tot wat het nu is, door toevallige mutaties die voordeel opleverden voor het organisme en de overdracht van deze voordelige kenmerken aan de nakomelingen (via het DNA). Dat die kenmerken voordelig waren heeft te maken met de levensomstandigheden hier op aarde en de interactie met andere organismen. De kans dat zich op een totaal andere planeet net dezelfde keten van toevallige mutaties onder net dezelfde omstandigheden voor doet is zo goed als onbestaande. Op 2 benen lopen biedt evolutionair gezien niet de meeste overlevingskansen. De enige reden waarom wij het dan toch gehaald hebben is door het (wederom door toevallige mutaties) vergroten van onze hersenen.
Overigens, de kans dat zoiets als 'DNA' bestaat op een andere planeet is misschien nog kleiner. En wie kan voorspellen welke richting 'evolutie' dan uit kan gaan...
Ik denk dus dat je tweede suggestie meer kans maakt dan humanoïde aliens, inclusief het feesthoedje
Citaat:
Daarom denk ik dat ALS aliens ons ooit bezoeken, ze sowieso een pak zullen voorstaan op onze technologie met inderdaad de spijtige gevolgen van dien. Anders zouden ze ons nooit kunnen bereiken. Wie is er nu 20.000 jaar (voor andere sterrenstelsels misschien zelfs 100 miljoen jaar) onderweg voor wat grondstoffen? Dan passeren ze ondertussen planeten genoeg... En het is niet dat onze aarde nu zo speciaal is hé.
|
Als buitenaardse wezens technologisch gezien zo ver staan dat ze tot bij ons kunnen geraken duidt dit op 2 kenmerken van dat volk: 1. Een ongelooflijke intelligentie (of een ongelooflijk lange geschiedenis) en 2. Een zeer grote drang om te ontdekken gecombineerd met een grote nieuwsgierigheid. Zonder beide voorwaarden is de kans op zo'n vergevorderde technologie zeer klein. En als inderdaad aan beide voorwaarden voldaan is, zullen ze volgens mij echt niet naar hier komen om ons af te maken, maar eerder om ons te bestuderen en eventueel zelfs allianties met ons te sluiten en kennis uit te wisselen. Om zo ver te geraken zou je een volk van wetenschappers moeten zijn. Hoewel - zoals ik in mijn eerste post al zei - op andere planeten de evolutie wel eens kenmerken zou kunnen hebben opgeleverd die voordelen bieden bij het reizen door de van gevaarlijke straling doordrenkte kosmos.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|