Enkele post bekijken
  #6  
Oud 26th April 2010, 18:47
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Mensen die 1 à 2 glaasjes per dag drinken hebben veel minder kans op hartproblemen. Het is vanaf een gemiddelde hoeveelheid van vier glazen (voor mannen) dat men negatieve gevolgen gaat ondervinden op korte en lange termijn. Het menselijk brein hersteld zich immers zo snel dat bij één pintje de afgestorven hersencellen snel terug worden vervangen.

Ten eerste had ik het over kinderen van 11 jaar (terwijl jouw cijfers betrekking hebben op volwassenen) en ten tweede klopt het niet dat afgestorven hersencellen snel terug worden vervangen. Er zijn een heleboel cellen in het lichaam die continu vernieuwd worden, de bekendste voorbeelden zijn levercellen en huidcellen, maar hersencellen horen daar niet bij.
Dit is maar één van de vele bronnen waar je dit feit kan terugvinden.
Citaat:
Orgineel gepost door http://www.museumkennis.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i003267.html
Neuronen delen zich na de geboorte niet meer en vormen dus geen nieuwe cellen zoals dat bij andere cellen gebeurt. Hun aantal neemt om die reden in de loop van de jaren gestaag af

De hersenen hebben volgens sommige onderzoeken wel een zeer beperkte mogelijkheid om nieuwe cellen aan te maken, maar dat gebeurt maar in een erg beperkt aantal gebieden en is zeker niet voldoende om grote schade te herstellen.
Daarbovenop nog: zoals ik reeds zei zijn hersenen van een 11-jarige nog volop in ontwikkeling en is alcohol op die leeftijd echt wel nefast.
Ik wil je ook daarvoor gerust van bronnen voorzien. Hoewel ik mag hopen dat je zelf ook lid bent bij de bibliotheek en met google kunt werken...

Citaat:
Zij zitten nog volop in de levensfase waar ze nood hebben aan goedkeuring van anderen. En hoe krijgen ze die? Door te zuipen!!

En hoe komen ze bij die opvatting denk je?
Als iedereen al van zijn 11de wordt duidelijk gemaakt dat bij speciale gelegenheden nu eenmaal alcohol hoort en dat alcohol helemaal geen kwaad kan (want kijk, jij bent nog maar 11 en toch mag je al zoals de grote mensen een pintje meedrinken), word je inderdaad een 'outcast' als je besluit om niet mee te 'zuipen'. Door de 'ach, eentje kan geen kwaad'-mentaliteit vindt iedereen alcohol de normaalste zaak van de wereld, waardoor je bijna verplicht wordt om mee te drinken wil je erbij horen.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden