25th April 2010, 12:52
|
Registered User
|
|
|
|
Eigen mening:
Toen ik dit hoorde op de radio schrok ik van de reactie van kardinaal Daneels. Hij zei dat hij zich niets meer kan herinneren. Toen dacht ik “Wat houdt hij nog allemaal geheid?”. Ik denk dat kardinaal Daneels hiermee de schuld van zich wil afschuiven, daarom vind ik dat hij mee schuldig is aan deze praktijken. Hij had die man kunnen redden van misbruik en vernedering toen hij op de hoogte was. Ik hoop dat hij hier voor gesanctioneerd wordt.
Zoals Peter Vandermeersch aangeeft in zijn blog verliest de kerk meer en meer haar geloofwaardigheid. Momenteel twijfelt iedereen aan priesters, bisschoppen en misschien zelfs aan paus Benedictus. Hoeveel mensen hebben vertrouwen in hun priester? Hij is toch voor velen de man die “geen” zonde begaat. Ik vraag mij af hoe men nu tegen priesters aankijkt?
De boodschap van Peter Adriaenssens was inderdaad een lichtpuntje. Hij moedigde mensen aan om misbruik door priesters onmiddellijk aan te geven. Hoe langer je wacht met hem aan te geven, hoe meer kans er is dat hij zijn straf ontloopt. Gelukkig geven de priesters en bisschoppen tegenwoordig zelf hun ontslag, omdat ze hun fouten inzien.
|