Enkele post bekijken
Oud 24th April 2010, 21:18
Tine Van den Langenbergh's Avatar
Tine Van den Langenbergh Tine Van den Langenbergh is offline
Registered User

Biologisch afbreekbare filters zullen waarschijnlijk te duur zijn en de prijs van de sigaretten zal hierdoor opslaan, omdat sigaretten zowiso al duur zijn geworden (door alle taksen), zullen fabrikanten niet staan te springen om dit te verwezelijken. Als deze peukjes in de vuilbak belanden, is het probleem al een stukje van de baan. Ik zou voorstellen om campagnes te voeren om sigarettenpeuken in de vuilbak te deponeren, want ik denk dat veel mensen niet weten dat de filters zo slecht zijn voor het milieu. Anderzijds zou het misschien helpen om op vuilbakken kleine asbakjes te installeren (vroeger zag je regelmatig van deze vuilbakken, tegenwoordig zie je ze bijna niet meer). Toegegeven sigaretten zijn niet gezond en het gebruik ervan mag zeker niet aangemoedigd worden, maar anderzijds is het een feit dat vele mensen roken. Ik denk dat het belangrijk is niet enkel aandacht te besteden aan het feit dat roken schadelijk is voor de gezondheid. Als de filters schadelijk zijn, mag hierover ook een campagne gemaakt worden, ik denk dat een deel van rokers deze peukjes niet zomaar in de natuur gaan gooien. Rokers worden vaak afgebroken, maar de rokers worden enkel gealarmeerd dat roken hun eigen gezondheid kan schaden en die van anderen omdat ze passief meeroken. Ik heb nog nooit flyers gezien of reclame gehoord over de schadelijkheid van de peukjes!
Met citaat antwoorden