Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd April 2010, 15:44
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Eerste glaasje alcohol op 11-jarige leeftijd

Eens een glaasje alcohol drinken kan geen kwaad, al is 11 jaar nog jong. Als je kinderen of jongeren gaat verbieden om alcohol te drinken, gaan ze het misschien stiekem doen, met vrienden op straat. Maar dat ouders hun kinderen gaan stimuleren om mee te drinken is ook een beetje fout. Al kan een glaasje wijn niet veel kwaad.
Ik schrok wel van de hoeveelheid alcohol dat de jongeren drinken op één week. Zoveel kan toch absoluut niet meer gezond zijn. Zeker niet wanneer je zoveel drinkt dat je een "black out" krijgt.
Ik begrijp niet waarom jongeren zoveel alcohol willen drinken. Er zijn zoveel betere dingen om je zakgeld aan te spenderen. Waarom willen ze hun hersenen en lever toch beschadigen door zich half in coma te drinken? Daar heb je toch niets aan? Je weet het de dag erop toch niet meer.
Ik denk dat de jongeren in deze maatschappij denken dat ze "cool" zijn als ze zich op een fuif zo hard laten gaan, dat ze denken dat ze erbij horen wanneer ze bier drinken. Waarom toch? Wordt er te weinig alcohol preventie gegeven op school? Of spreken softdrugs jongeren aan juist omdat ze weten dat het gevaarlijk kan zijn? Ik hoop dat er ooit nog een revolutie komt in het gedrag van deze jongeren want overmatig alcoholgebruik is nergens goed voor.
Met citaat antwoorden