19th April 2010, 10:27
|
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Gitte Leenaerts
Anderzijds stel ik mezelf de vraag:
Was de jeugd van vroeger, minder agressief dan nu? Aangezien men nu spreekt van meer agressie, maar men nu tegen het slagen van kinderen is. Wat natuurlijk een heel verschil is met vroeger.
|
Is het dan niet dat kinderen de laatste tijd gewoon meer agressie te zien krijgen op televisie en in videogames? Ik denk dat vroeger de broeksriem of de klets op de billen niet uitzonderlijk was... De tijd dat de leerkracht nog met de liniaal op de vingers mocht tikken en de rector lichte lijfstraffen kon uitdelen heeft naar mijn mening niet tot een agressievere generatie geleid... Wel de overactieve tekenfilms die tegenwoordig op elk uur van de dag beschikbaar zijn en de als maar meer realistisch lijkende gewelddadige videogames waar je punten kan scoren door mensen dood te rijden/schieten/slagen/... Deze games worden alsmaar meer en meer als 'normaal' beschouwd door zowel kinderen als volwassenen...
Agressie van ouders naar kinderen toe is dus naar mijn mening nog iets anders dan een klassieke billenklets of de zogenaamde pedagogische tik... (Broeksriemen en weet ik veel welke andere agressie keur ik duidelijk ook wel af...) Ik geloof niet in een systeem van enkel 'belonen' als een kind iets goed doet, een kind moet ook weten wanneer zijn of haar gedrag niet goedgekeurd kan worden...
|