![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
18th April 2010, 19:01
|
Registered User
|
|
|
|
Goed zo
Ik vind het een goed idee om een boerka of nihad te verbannen om 3 redenen.
Dit om de 1e simpele reden dat sommige moslims ijverig blijven volhouden dat een hoofddoek of dergelijke verplicht wordt door de Islam.
Ik vind dit 'bullshit'. Nergens meldt men in de Koran dat een hoofddoek verplicht is voor moslim-vrouwen. De enige reden dat elke moslim-vrouw een hoofddoek draagt, is door de intrede van de Taliban x aantal jaren geleden.
Een hoofddoek linken aan een godsdienst vind ik niet kunnen. Ook al weten die vrouwen niet beter. Ik vind dat ook zij het recht hebben om een westerse houding aan te nemen. Ze moeten zich niet verstoppen en zich minderwaardig achten ten opzichte van een man.
Een 2e reden.
Ik ben ook voor om een hoofddoek,... te verbannen, omdat wij vrouwen jarenlang hebben moeten vechten voor gelijke rechten. Anno 2010 worden vrouwen soms nog achteruit geduwd, zelfs in een zeer ontwikkelde maatschappij, zoals die van ons. Ondanks de wet die discriminatie op geslacht onder andere verbiedt. Vrouwen zijn gelijk aan mannen en moeten dat ook laten zien.
Een 3e reden.
Moslim-vrouwen die een hoofddoek,... dragen, moeten zich leren aanpassen aan onze cultuur en onze waarden en normen.
Als ik als westerse vrouw naar een moslimland ga, zal men mij gebieden om een hoofddoek,... te dragen. Als ik mij ginder moet aanpassen dan moeten zij zich hier aanpassen. Zo simpel is dat.
|