Enkele post bekijken
Oud 18th April 2010, 15:49
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User

Regelmatig pak slaag van ouders maakt kinderen agressiever

Regelmatig pak slaag van ouders maakt kinderen agressiever

Jonge kinderen die regelmatig door hun ouders worden geslagen, blijken volgens een Amerikaans onderzoek later vaak agressiever te zijn.

De wetenschappers concludeerden na een studie bij 2.500 Amerikaanse gezinnen dat wanneer kinderen van drie jaar geslagen worden, er vijftig procent meer kans is dat ze twee later agressief gedrag vertonen. Zelfs een lichte tik kan leiden tot meer agressie.

Hoewel het al langer wordt afgeraden om kinderen te slaan, gaf een kwart van de moeders in het onderzoek toe hun kinderen meermaals te hebben geslagen in een maand tijd.
14/04 GVA

Mijn reactie:
Dit lijkt me een logische vaststelling. Agressie roept agressie op. Slagen maakt je onmachtig. Nog harder slagen om het zogezegd af te leren. Deze kinderen zullen zo gefrustreerd geraken dat ze later niet op een gezonde manier met hun gevoelens kunnen omgaan. Anderzijds stel ik mezelf de vraag:
Was de jeugd van vroeger, minder agressief dan nu? Aangezien men nu spreekt van meer agressie, maar men nu tegen het slagen van kinderen is. Wat natuurlijk een heel verschil is met vroeger.
Met citaat antwoorden