15th April 2010, 01:08
|
Registered User
|
|
|
|
Ook ik ben aangenaam verrast na het lezen van dit artikel! Niet alleen als toekomstig leerkracht Nederlands, maar ook als boekenliefhebber. Al vanaf ik kon lezen kan ik genieten van een goed boek en met ouder worden heb ik ook leren genieten van boeken in vreemde talen. Misschien dat ik hierdoor mijn 'passie' voor talen heb ontwikkeld... Dit werd natuurlijk allemaal op één of andere manier geprikkeld door de leerkrachten die de opdracht gaven om boekbesprekingen te maken. Ik vond het nooit erg om dat te doen en op die manier heb ik mijn kijk op literatuur verruimd omdat je dan boeken leest die je anders misschien nooit zelf zou uitkiezen.
Het lezen van boeken kan eigenlijk alleen maar positieve gevolgen hebben voor de jongeren. Zoals Lindsey zei leren ze inderdaad terug het Nederlands correct te gebruiken en ze ontwikkelen als het ware een soort talenknobbel door andermans neergeschreven woorden op te nemen. Zeg nu zelf, dit klinkt toch als muziek in de oren, niet?! (Of valt hier al enige vorm van beroepsmisvorming te bespeuren ?)
|