Enkele post bekijken
  #3  
Oud 14th April 2010, 14:06
Sanne Van der borght Sanne Van der borght is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Herselt
Posts: 98
Leuk om te horen dat er toch nog veel gelezen wordt! En ik schrik er niet van dat dat in de slaapkamer gebeurt. Veel kinderen kunnen niet snel de slaap vatten en lezen daarom een boek omdat je ogen daar best wel moe van worden, maar ook omdat ze niets anders ter beschikking hebben. Ik denk dat de meeste kinderen toch nog geen televisie op hun kamer hebben. En ik ben er zeker van dat degenen die toch een televisie hebben op hun kamer, veel minder lezen dan kinderen die dat niet hebben. De boodschap voor ouders is dus om het thuis tot 1 televisie te beperken! Dat is dan ook nog eens beter voor de sfeer, gezellig samen televisie kijken. Kinderen vinden het vaak ook gewoon leuk om bijvoorbeeld een boek onder hun deken met een zaklamp te lezen, dat brengt ook een bepaalde sfeer met zich mee. Zoals Lindsey al zei, worden ze er niet gestoord en heerst er ook stilte waardoor ze niet snel afgeleid worden. Hopelijk heeft het onderzoek gelijk, want boeken lezen is toch nog altijd zeer bevorderlijk voor het ontwikkelen van je taal!
Met citaat antwoorden