14th April 2010, 10:26
|
Registered User
|
|
|
|
Eigen mening:
Ik was net zoals Griet even verbaasd. Als ik kijk naar mijn broer en vrienden van zijn leeftijd zijn computerspelletjes en playstation hun voornaamste bezigheden! Hij kan een hele dag gamen en Lezen doet hij niet graag. Zelfs lees ik ook niet veel, maar op vakantie kan ik zeker genieten van een boek.
Ik begrijp dat kinderen het liefste lezen in hun bed. De slaapkamer is een rustige omgeving en hier kunnen ze niet gestoord worden door anderen. Lezen vermoeid je ogen, waardoor je sneller in slaap valt.
Het is wel zo dat leerlingen verplicht worden om boeken te lezen voor school. Hierdoor komen ze in contact met verschillende schrijvers en genres van boeken, misschien dat ze hierdoor interesse krijgen voor een bepaalde schrijver en meer boeken van hem/haar willen lezen.
Als deze enquête representatief is, is dit goed nieuw voor de leerkrachten Nederlands. Jongeren gebruiken veel sms- en chattaal waardoor leerkrachten merken dat het correct taalgebruik van jongeren achteruit gaat. Als leerlingen effectief boeken blijven lezen, mindert het gebruik van sms- en chattaal misschien.
|