Enkele post bekijken
Oud 12th April 2010, 18:00
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User

Ik vond het rookverbod van bij het begin al een heel goed idee. Ik rook ook niet. Ik ben heel er anti zelfs.

Ik deel de mening van Eva. Als je zelf wil roken, dan moet je dat weten. Maar je moet er anderen niet mee lastig vallen. Het is heel onaangenaam voor niet-rokers om in de rook van iemand anders te moeten zitten en passief mee te roken, wat minstens even ongezond is. De geur van sigaretten kruipt ook overal in. Ik vind het heel erg fijn dat ik een avondje op café kan gaan en de volgende dag niet geconfronteerd hoef te worden met kleren die sowieso in de wasmachine moeten omdat ze immens stinken naar rook.
Ik vind ook dat het rookverbod niets afdoet aan de gezelligheid. Dat is net hetzelfde als bij alcohol, het kan toch even goed gezellig zijn zonder alcohol en/of een sigaret.

Ik vind het ook wel oké dat het rookverbod in stapjes is gegaan. Ik denk dat het moeilijker is om horeca van de ene op de andere dag het roken toelaten te verbieden. Hopelijk houdt iedereen zich aan deze wet. Maar ik ben al heel tevreden dat men zo'n wet heeft opgesteld. Ik merk het echt wel duidelijk en vind het een heel stuk aangenamer!
Met citaat antwoorden