Ik vind tussen de aangeboden antwoorden niet echt het correcte antwoord terug. Dus stem ik deze poll niet mee. Wat mij betreft was de creastage namelijk een super ervaring waar we enorm veel gelachen hebben tijdens de sessies. Om de creastage in te richten in het tweede jaar is echter inderdaad ook een optie.
Vooraleer ik overschakel op de 'bewuste avond' wil ik toch eerst en vooral onze docenten en de begeleiders ter plaatse bedanken, want de creastage was over het algemeen bekeken echt wel leuk
Nu de negatieve kant.
Ten eerste snap ik al niet dat je je als student op een schoolactiviteit zo 'kapot' kunt/durft/wilt drinken. Er zijn immers docenten aanwezig waar je nog minstens 3 jaar mee in contact zult staan. Dan probeer je normaal gezien jezelf toch een beetje te gedragen.
Wat al enkele keren gezegd is klopt volgens mij ook volledig. Jezelf kapotdrinken is geen aspect van het lerarenprofiel. Dat dit eens kan gebeuren lijkt me logisch, je moet namelijk eerst je grenzen overschrijden om te ontdekken waar ze liggen. MAAR een creastage is hiervoor, vanzelfsprekend, niet de juiste plaats.
Op zich heb ik er absoluut niets op tegen dat er eigen drank van de studenten aanwezig was. Als die studenten zelf maar weten wat ze aankunnen, dan is er geen enkel probleem lijkt me. Een extra glaasje zorgt bij velen vaak voor net dat ietsje extra sfeer dat de avond volledig maakt. Maar wanneer je hiermee overdrijft lijkt me dat vrij zielig. Zeker als je dan blijkbaar je acties niet meer onder controle kunt houden, brandblussers begint leeg te spuiten en andere vandalistische daden begint te verrichten.
Als toekomstig leerkracht is verantwoordelijkheidsgevoel een belangrijk aspect van je opleiding, het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dat deze studenten zelf persoonlijk opdraaien voor de gemaakte kosten. (en er dus niet zomaar vanaf komen via de medestudenten of de mama en de papa) Als dat dan nog niet zou helpen om hun verantwoordelijkheidsgevoel onder controle te houden zijn deze mensen in mijn ogen nog lang niet klaar om het middelbaar te verlaten en aan een hogeschool- of universiteitsopleiding te beginnen.
Ik hoop dat de 'daders' dit forum af en toe nog eens bezoeken en deze reacties ook lezen, zodat ze merken dat hun gedrag door de medestudenten absoluut niet als 'cool' of 'wauw' wordt beschouwd.