Enkele post bekijken
  #6  
Oud 11th April 2010, 12:22
Shana Henderieckx Shana Henderieckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Antwerpen
Posts: 130
Respectloos

Ik had ook al gehoord dat er vanalles was gebeurd op de bewuste creastage, en toen ik de reactie van Eva Thijs las kreeg ik spontaan medelijden met haar. De angsten die dat meisje heeft moeten doorstaan... dat kan toch niet meer de bedoeling van een creastage zijn.

Natuurlijk ben je jong en wil je al eens "onnozel" doen, maar als je "er over wil gaan" dan doe je dat bij je vrienden en NIET in schoolverband en ZEKER NIET als er mensen zijn die je enorm stoort met je gedrag! Het gaat hier niet alleen over je eigen grenzen kennen maar je hebt gewoon geen greintje respect voor diegenen die zich wel ten volle wilden inzetten en er twee mooie dagen van wilden maken. Ik hoop dat deze mensen beseffen dat ze, zoals voorgaande eerstejaars al beweerden, de laatste nacht echt verpest hebben door hun gedrag en ik hoop dat ze zich hiervoor zullen verontschuldigen tegenover de anderen.

Ik denk misschien dat het ook beter is om creastage in het tweede jaar te doen om dezelfde redenen die Wim Leenaerts reeds aanhaalde. Dan nog is het niet uitgesloten dat zulke dingen kunnen gebeuren, maar toch denk ik dat het al een verschil maakt aangezien de tweedejaars de opleiding beter kennen en deze serieuzer nemen dan de eerstejaars.

Creastage afschaffen mag men zeker niet doen!! Het is iets waar je als student naar kan uitkijken omdat je elkaar beter leert kennen in een "andere omgeving dan de school". Ik zou het onterecht vinden als men de creastage voor volgend jaar zou afschaffen omdat er dit jaar mensen zich niet hebben kunnen gedragen. Men kan natuurlijk wel de mate van alcohol die er zal worden geboden bespreken. Als studenten dan zelf nog alcohol willen meebrengen (ik vraag me af waarom dat nodig is) dan moeten zij hier hun verantwoordelijkheden voor kunnen opnemen en mee opdraaien voor de gevolgen.
Als men dan begint met brandblusapparaten leeg te spuiten, (ja oké, als je pret wil beleven; ieder zijn hobby), maar dan vind ik het niet meer dan normaal dat de persoon in kwestie daar eerlijk voor uit komt en de grote som zal ophoesten zonder hierbij onschuldigen te betrekken.
Met citaat antwoorden