Enkele post bekijken
Oud 9th April 2010, 15:24
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User

Misschien is het wel zo dat blondjes zichzelf meer willen bewijzen t.o.v. de rest omdat ze heel hun leven lang geconfronteerd worden met dommeblondjesmoppen. Doordat ze zich meer willen bewijzen, gaan ze automatisch meer werken en in sommige sectoren dus misschien wel een aantal bonussen halen. Misschien is dat die 7% die zich hier uit? Meer drang naar competitie en overwinning en op die manier ook beter werk --> meer bonussen? Dan kan het ook over dezelfde job gaan dus dat zou mij eerlijk gezegd een logische verklaring lijken.

Misschien is ook het loonsverschil tussen mannen en vrouwen hiermee te verklaren? Vrouwen moeten op bevallingsverlof gaan (en kunnen ook nog borstvoedingsverlof nemen als ik me niet vergis?) en zullen volgens mij sneller geneigd zijn om eens een dagje vakantie te nemen voor de kindjes. Mannen zijn van nature veel competitiever en het is algemeen geweten dat mannen meer belang hechten aan hun carrière dan vrouwen. Dat brengt dan in sommige sectoren dan ook weer wat bonussen met zich mee. Hiermee wil ik NIET zeggen dat vrouwen minder werken dan mannen of minder belangrijk zijn dan mannen (voordat ik word uitgemaakt als seksist ): ze hechten op professioneel vlak misschien gewoon belang aan andere dingen. Althans, dat heb ik toch ook eens in een artikel gelezen.

Vergelijkingen tussen lonen gebeurt steeds op jaarbasis en dan krijg je logischerwijs verschillen. Als je een verklaring zoekt tussen de verschillen, ligt die volgens mij eerder in de gepresteerde uren dan in de haarkleur. Ik kan me niet inbeelden dat een manager zal zeggen "jij bent vrouw, jij krijgt 1 euro minder dan je mannelijke collega". Er zijn vakbonden genoeg die dat beletten. Het uurloon vergelijken lijkt mij een VEEEEEEL betere studie.
Met citaat antwoorden