Enkele post bekijken
Oud 9th April 2010, 12:02
Bram Jacobs Bram Jacobs is offline
Registered User

Zoon beschuldigt moeder van laster op Facebook

Zoon beschuldigt moeder van laster op Facebook

De sociale netwerksite Facebook zorgt voor familiale spanningen tussen Denise New en haar zoon.
De zestienjarige scholier uit de Amerikaanse staat Arkansas klaagt zijn moeder aan omdat ze zijn account zou hebben gekraakt.

Daarna zou ze lasterlijke opmerkingen hebben achtergelaten en de paswoorden van haar zoon hebben aangepast.
Dat bericht de lokale televisiezender KATV.

Mama Denise New ontkent alles.
Volgens haar liet haar zoon zijn Facebookpagina openstaan waardoor ze alles kon lezen.
Ze voelde zich geroepen om in te grijpen want er stond bezwarende informatie over zoonlief op de pagina.

Zo stond er te lezen dat hij ’s nachts met de auto aan meer dan 150 kilometer per uur over de weg had gescheurd om zijn liefdesverdriet te verwerken.

Denise is van plan om zich met alle middelen te verzetten tegen de beschuldigingen van haar zoon,
die momenteel bij zijn grootmoeder woont.
Ze meent dat ze volledig binnen haar wettelijke rechten als ouder heeft gehandeld.

Bron: Knack - 09 april 2010

Eigen mening:

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken maar ik wil dit gebruiken als illustratie voor het feit dat facebook niet altijd goed is en dat je toch moet oppassen met wat je op het internet zet. Of de moeder nu juist of slecht heeft gehandeld laat ik in het midden maar je zet toch best niets online zoals dat je tegen 150 km/u bent gaan rijden met de auto.
Jongeren denken maar al te vaak niet meer na over wat ze online zetten. Het is het recht van een moeder haar kinderen te beschermen. Als hij zijn pagina heeft laten openstaan vind ik dat de moeder wel juist gehandeld heeft. Langs de andere kant, ze had het met hem kunnen bespreken zo dat het voor hem veel duidelijker was wat kan en niet kan.
Als zijn moeder wel degelijk zijn facebook heeft gekraakt, vind ik wel dat de zoon reden heeft om kwaad te zijn, maar om daarom je eigen moeder van laster te beschuldigen vind ik er toch wel over.
Met citaat antwoorden