Enkele post bekijken
Oud 8th April 2010, 14:16
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

Unhappy Creastage 1Baso: succes of mislukking?

Donderdag, de eerste dag van de creastage vond ik heel fijn. We hebben met onze klasgroep goed kunnen lachen en we hebben elkaar beter leren kennen.
De fuif die georganiseerd was 's avonds vond ik een leuk idee. Dat we er bier konden drinken was op voorhand geweten. Ik snap dus niet waarom er dan toch zoveel drank van thuis is meegenomen. We waren een groep van meerderjarige studenten, van ons wordt verwacht dat we ons volwassen kunnen gedragen. Omdat we voor leerkracht studeren wordt er ook nog eens verwacht dat we verantwoordelijkheid kunnen opnemen. Wat er die nacht is gebeurd was alles behalve volwassen en verantwoord. Ik vind dat we oud genoeg zijn om onze grenzen te kennen. We zijn oud genoeg om te beseffen dat we op een schoolse activiteit onszelf horen te gedragen en dat we ons niet zat moeten drinken.
Ik vond de nacht echt vreselijk... Gelukkig waren mijn kamergenoten niet dronken en respecteerden ze dat er mensen waren die wilde slapen. Al was het haast onmogelijk om goed te kunnen slapen. Tot 3.30u 's nachts werd er een soort van feestje gebouwd op de gang. Verschillende keren vloog de deur van onze kamer open, soms kwam er zelfs iemand binnen die volgens mij niet meer wist waar hij was.
Enkel omdat ik weet dat mijn ouders hun gsm niet mee naar hun slaapkamer nemen, heb ik hen niet opgebeld om te vragen of ze me konden komen halen. Verschillende keren heb ik overwogen om iemand op te bellen. Ook had ik spijt dat ik mijn doosje pijnstillers niet bij me had, anders had ik net zoveel pilletjes genomen tot ik sliep (het werkt effectief, ik heb het al eens gedaan). Ik was die nacht echt bang, ik ben vreselijk bang voor dronken mensen en voor mensen die overgeven. Misschien heb ik wel een vorm van emetofobie.
Als er ooit opnieuw zo'n soortgelijke tweedaagse komt, zal ik er wel voor zorgen dat ik de nacht thuis kan doorbrengen want dit wil ik niet opnieuw meemaken.
Dat er 's nachts zoveel vandalisme is gebeurd vind ik heel spijtig en vooral voor diegene die er niets mee te maken hebben en waarschijnlijk ook zullen moeten opdraaien voor de kosten. Misschien warden de daders zo dronken dat ze het zelf niet meer weten. Wie zal dan nog kunnen bekennen? En als ze het nog wel weten, durven ze het dan nog toe te geven nu ze weten hoeveel het kost om een brandblusapparaat te laten vullen? Hier zal nog lang over gediscussieerd worden vrees ik. Misschien zijn er wel mensen die iets gezien hebben. Maar verklikken en beschuldigen kan ook negatieve bijwerkingen hebben... Ik snap niet dat het zover is kunnen komen.
Een vriendin van mij die ook aan onze school studeert voor leerkracht lager onderwijs heeft enkele maanden geleden ook een tweedaagse gehad met haar klas. Daar is geen vandalisme gebeurd, daar heeft niemand zichzelf zo zat gedronken... waarom kon dit bij ons ook zo niet zijn? :-(
Met citaat antwoorden