![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
8th April 2010, 10:31
|
![wim leenaerts's Avatar](image.php?s=9a92884d274f1dea60139ad54a05c6fe&u=366&dateline=1102001551) |
Prime Integrator
|
|
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
|
|
Barst, we hebben het hier toch over eerstejaarsstudenten in de LERARENopleiding, niet?
Leraren, behoren die niet tot de groep mensen die aan jongeren het goede voorbeeld moeten geven?
Anderzijds, ik herinner me nog van 'in mijnen tijd' ( ![Big Grin](images/smilies/biggrin.gif) ) dat er van het eerste naar het tweede jaar een serieuze schifting gebeurt (als ik me niet vergis is toen bijna de helft van de studenten afgevallen) en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de verantwoordelijken voor dit baldadig gedrag net die studenten zijn die volgend jaar een andere richting mogen gaan kiezen.
Hoewel ik er niets meer mee te maken heb, lijkt het mij geen slecht idee om dit voortaan in te richten voor de tweedejaars. Als er nog altijd zoveel leerlingen opgeven na het eerste jaar, is dat eigenlijk toch voor een groot deel verspilde moeite? Zowel de begeleiders als de docenten steken in zo'n creastage heel veel werk vermoed ik (zowel voorbereiding als ter plaatse) terwijl achteraf dan blijkt dat de helft van die studenten er later niets nuttigs mee gaat doen (in het onderwijs dan tenminste) wegens geen 'teacher material'.
Ik zal mij overigens onthouden van het stemmen op de poll ![Cool](images/smilies/cool.gif)
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|