Enkele post bekijken
  #4  
Oud 8th April 2010, 00:35
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 81
Uit eigen ervaring weet ik dat de kinderen van de werknemers vaak minder goed hun best doen tijdens het uitoefenen van hun vakantiejob. Zij denken maar al te vaak dat het vanzelfsprekend is dat zij de job aangeboden krijgen en er niet hun best voor moeten doen, want 'ons mama werkt hier en ik mag volgend jaar toch terug komen...'. (Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel en het kan best zijn dat het er elders helemaal anders aan toe gaat, maar ik heb nog maar op 1 plaats een vakantiejob gehad, dus mijn visie hierop is niet zo breed.)

Ik heb zelf tijdens mijn eerste jaar dat ik vakantiewerk deed heel hard moeten werken opdat ik enig respect kreeg van de vaste werknemers terwijl 'de kinderen van' direct werden opgenomen in de ploeg. Nadat mijn 'werkmaand' erop zat, heb ik toch van enkele vaste werknemers te horen gekregen dat ze liever mij het volgende jaar zouden terug zien dan de andere jobstudenten, omdat ik echt mijn best heb gedaan en erg hard heb gewerkt. Dat heeft nu uiteindelijk wel z'n vruchten afgeworpen, want ik word al voor het vierde jaar op rij teruggevraagd voor vakantiewerk tijdens de zomermaanden en sinds kort ook tijdens de kortere vakanties.

Als ik dit zo vertel, lijkt het me voor de werkgevers misschien beter om juist geen kinderen van werknemers aan te nemen. Op die manier zijn alle jobstudenten gemotiveerd om te werken en zullen ze zeker en vast hun best doen om te mogen blijven en om eventueel het volgende jaar te mogen terugkomen...
Met citaat antwoorden