Enkele post bekijken
  #4  
Oud 7th April 2010, 14:32
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
Ik ben het eens met de mening van mijn drie voorgangers. Er zou een vergoeding moeten komen wanneer je je afspraak niet nakomt. De volle pot vind ik er persoonlijk een beetje over, maar de helft zou toch niet misstaan denk ik...
Het is trouwens ook niet enkel de tijd van de dokter die je op die manier verkwist, maar ook die van de patiënten. Anneleen haalde reeds aan dat je soms een hele tijd moet wachten vooraleer je een afspraak vast krijgt. Gelukkig is dit nog niet het geval bij een gewone consultatie bij de dokter. Een telefoontje is snel gepleegd om te zeggen dat je er niet kan zijn wegens bepaalde omstandigheden.
Anderzijds vind ik wel dat je ook moet denken aan de vergetelheid van sommigen onder ons. Ik kan mij perfect voorstellen dat je een afspraak al eens kan vergeten. Natuurlijk niet wanneer je met ernstige pijnen te kampen hebt. Maar wanneer je bijvoorbeeld een afspraak hebt gemaakt voor een bloedonderzoek kan ik mij perfect voorstellen dat je er niet aan hebt gedacht...

Dus misschien moeten ze de regeling zo maken dat wanneer je meer dan één keer een afspraak vergeet, een vergoeding verschuldigd bent aan de dokter, tandarts...?
Met citaat antwoorden