Enkele post bekijken
  #3  
Oud 7th April 2010, 14:20
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Net zoals Jelle en Anneleen vind ik het niet meer dan normaal dat huisartsen een vergoeding krijgen wanneer een patiënt zonder te verwittigen niet komt opdagen. Huisartsen werken vaak lange dagen en de wachtlijsten zijn soms enorm. Wanneer iemand dan niet is komen opdagen, betekent dit alleen maar verlies. De huisarts zit gedurende die tijd 'met zijn vingers te draaien', terwijl er evengoed een andere patiënt op dat tijdstip had kunnen langskomen. Daarnaast verliest de huisarts toch wel een deel van zijn inkomen. Stel je voor dat iedereen zomaar niet opdaagt zonder de huisarts te verwittigen! Die man/vrouw heeft dan niet alleen veel tijd verloren, maar ook veel geld.
Wat het bedrag van die vergoeding dan mag zijn, daar ben ik zelf nog niet uit. De volle pot zou misschien wat veel zijn. Ik vind ook wel dat dit soms afhankelijk is van de situatie. Het kan best zijn dat iemand de afspraak compleet vergeten is (terwijl hij/zij anders wel altijd opdaagt) of misschien is er wel iets ergs gebeurd waardoor de persoon gewoon niet in staat was aanwezig te zijn. Wanneer het echter vaker voorvalt dat iemand niet komt opdagen, dan moet die persoon in mijn ogen zeker een vergoeding betalen! Dat is dan ook een kwestie van verantwoordelijkheid!
Met citaat antwoorden