Enkele post bekijken
Oud 5th April 2010, 16:01
Britt Janssens Britt Janssens is offline
Registered User

Ik vind dit best wel goed nieuws. Ik vind het belangrijk om te kijken hoe goed deze mensen zijn ingeburgerd in ons land.
Enkele jaren geleden werden kennissen van mijn tante, een Kosovaars gezin, uitgewezen. Dit heeft toen een grote schokgolf teweeggebracht in het dorpje waar zij wonen. Iedereen heeft er alles aan gedaan om hen in België te houden, de kranten werden op de hoogte gebracht, ... Uiteindelijk mochten deze mensen hier blijven. Waarom was het logisch dat zij hier bleven? Omdat enkele kinderen van dit gezin hier in België geboren waren (Dit bewijst dat zij al enkele jaren hier woonden), omdat alle gezinsleden bijna vloeiend Nederlands spraken, omdat de ouders van het gezin reeds in België werkten, ...
Bij zulke gezinnen vind ik het niet meer dan normaal dat zij hier in België mogen blijven.
Deze wet zorgt er ook voor dat we het kaf van het koren kunnen scheiden. Men kan meteen zien wie toch enigszins moeite doet om zich in te burgeren. Als men Nederlands of Frans spreekt, al minstens 5 jaar hier woont, een job heeft hier (of de kinderen gaan hier al lang naar school), ... doet men moeite om zich in te burgeren en mag men blijven. Woont men echter nog maar 1 jaar in België, spreekt men geen Frans of Nederlands, is men werkloos en doet men geen moeite om werk te vinden,... Dit zijn allemaal redenen om ervan uit te gaan dat deze mensen zich niet inburgeren en hier dus (nog) niet thuishoren.
Met citaat antwoorden