4th April 2010, 01:06
|
Registered User
|
|
|
|
Als ik zulke dingen lees stel ik mij serieuze vragen bij de algemene opvoeding van de 'jeugd van tegenwoordig'. Ik neem dit woord niet graag en niet snel in de mond maar bij zoiets kan je al bijna niet anders dan zeggen 'de jeugd van tegenwoordig'. De kinderen beseffen gewoon niet meer dat wat ze doen verkeerd is volgens mij, ze zijn zo onderhevig aan de invloed van de tv dat ze juist niet meer van fout kunnen onderscheiden. Hier springen dan normaal gezien de ouders en leerkrachten in om dit besef bij te brengen, en hier is duidelijk iets misgelopen. Als 23 kleuters dit gedrag vertonen dan lijkt het mij wiedes dat er iets mis is met de klas- en/of schoolcultuur want het lijkt mij nogal bizar dat er 23 kinderen in dezelfde klas allemaal thuis 'slecht' worden opgevoed. Dit mag voor mij grondig uitgespit worden want hier klopt iets niet in deze school, meeloopgedrag en pestgedrag wordt hier getolereerd en dit kan in mijn ogen niet. Of dit nu ligt aan de juffen of aan de school dat laat ik in het midden.
|